- fre 11 jun 2010, 23:22
#417594
Tja!
Min 244 -82 ( gl? ) slukar ganska bra med bensin, och slö är den också. Vet inte om det beror på blocket eller om det är att nål/ munstycke börjar ge med sig, men kan säga att min 140 med b18 är piggare på mellanvarven.
Mätaren klickade över till 24.000 mil här om veckan, och jag har svårt att tro att något är bytt i förgasaren på ett tag. Dessutom så har bilen börjat gå liiite krassligt när den blir riktigt varm. Har man kört den långt så blöddrar den på lågvarv...
Ska jag satsa på att byta nål och munstycke? Och vart hittar jag det enklast och billigast i så fall. Kan avslöja att jag inte har någon volvobutik så värst nära så det vore ju super om det kunde lösas över internet
Min 244 -82 ( gl? ) slukar ganska bra med bensin, och slö är den också. Vet inte om det beror på blocket eller om det är att nål/ munstycke börjar ge med sig, men kan säga att min 140 med b18 är piggare på mellanvarven.
Mätaren klickade över till 24.000 mil här om veckan, och jag har svårt att tro att något är bytt i förgasaren på ett tag. Dessutom så har bilen börjat gå liiite krassligt när den blir riktigt varm. Har man kört den långt så blöddrar den på lågvarv...
Ska jag satsa på att byta nål och munstycke? Och vart hittar jag det enklast och billigast i så fall. Kan avslöja att jag inte har någon volvobutik så värst nära så det vore ju super om det kunde lösas över internet
