Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jojo
Tja. Har problem med en 460 som börjat nu när det blivit kallt. Bilen startar utan problem om den stått över natten eller så, men går skakigt på tomgång, känns som den "tappar kraft". Har lagt av i en korsning och om man väl slagit av bilen är den svår att få gång igen om den inte får stå en timme. När man vrider på nyckeln så funkar startmotorn men inget händer annat än att bilen hostar lite ibland. Batteriet verkar det inte vara nåt fel på. Vad göra? Har noll koll på motorer.
Användarvisningsbild
av boostofta
Sök på tempgivare så hittar du lite att börja med.
Om inte det hjälper så återkom
av andreas mårtensson
ett litet tips kolla gasspjäls kontakten hade nämligen fel på min 460 90 den gick skit fint men sen gick den lågt i varv o börja pendla som bara den o ibland bara dog den o sen kunde den komma direkt igen o hålla på som bara den
o det resultera i att jag skruva av kontakten o bilen gick lika dåligt oavset vad jag gjorde med kontakten sen råka jag kolla på kablarna o då såg jag att den ena kablen hade losnat so jag lödda fast den igen nu går den hur fint som helst o troligen så åkte kabeln på det andra stiftet o kortslöt så bilen slog av för jag kopla mätare imellan de två stiften o då stanna bilen direkt så kolla det o hör av dig om det hjälper eller om du hittat felet
Användarvisningsbild
av vetten
Tempgivare för kall/varm motor är ett vanligt fel du kan också kolla in tomgångsmotorn
Vetten
Lampor + VoC

Ryck ur di små lyktorna som sitter på[…]

Multirem fladdrar (Slo Mo-video)

För att förtydliga vad jag sa om bytesin[…]

Luftfjädring V90

Precis. Samtidigt är produktnamnet Four-C en […]

Har idag förnyat VOC. Alltså Volvo appe[…]