- tor 19 jan 2006, 07:36
#27134
Hej alla forumanvändare, nu ska ni få nåt att bita i!
Håller på med kompisens 245 -88 med B230F. (Tändlägesgivare på svepet) Den startar bra och går sedan fint i tre-fyra minuter. Motorn går bra att varva och verkar helt normal. Sen börjar det: När man gasar händer inte mycket. Den vill inte varva upp går orent även på tomgång. Ibland smäller det på insugssidan. Försöker man köra med bilen så hoppar den fram! Finns ingen ork i motorn!
Har gjort "allt": Fördelarlock, rotor, stift, tändkablar, spole är bytta. Har även provat med annan tändmodul, LMM och box till sprutet. Bränsletrycket ligger på 2-3kg beroende på vacuumet.
Funderar nu på att riva ner insprutningen för att kolla spridarna. Suck!
Kom med några bra idéer!
Ebbe
Håller på med kompisens 245 -88 med B230F. (Tändlägesgivare på svepet) Den startar bra och går sedan fint i tre-fyra minuter. Motorn går bra att varva och verkar helt normal. Sen börjar det: När man gasar händer inte mycket. Den vill inte varva upp går orent även på tomgång. Ibland smäller det på insugssidan. Försöker man köra med bilen så hoppar den fram! Finns ingen ork i motorn!
Har gjort "allt": Fördelarlock, rotor, stift, tändkablar, spole är bytta. Har även provat med annan tändmodul, LMM och box till sprutet. Bränsletrycket ligger på 2-3kg beroende på vacuumet.
Funderar nu på att riva ner insprutningen för att kolla spridarna. Suck!
Kom med några bra idéer!
Ebbe
Jag rullar....