Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av karl-bertil
Hej!

Jag undrar om man kan använda plåtdetaljer från en Volvo 245 årsmodell 85 på en Volvo 245 årsmodell 76? Det jag undrar främst är om bakluckan från 85:an även passar på 76:an!? Är det mer delar som man kan plocka från en nyare 245 till en äldre? Tacksam för svar!

MVH
K-B
av Arne
Ha bakluckan ska passa. Skärmarna passar också om man byter blinkers och lyktor. Huven passar om man även byter front. Dörrarna ska passa rakt av. Det mesta passar ihop om man byter hela enheter, t,ex. front och lyktor.
av anp
Arne skrev:Ha bakluckan ska passa. Skärmarna passar också om man byter blinkers och lyktor. Huven passar om man även byter front. Dörrarna ska passa rakt av. Det mesta passar ihop om man byter hela enheter, t,ex. front och lyktor.
Nja, dörrarna har väl en helt annan inpassning vid gångjärn och låskistor på nyare bilar?

Min 245 75:a är vad jag kan se ombyggd och anpassad till de nyare dörrarna, men kompisens 245 75:a ser helt annorlunda ut i de detaljerna.

Vi jämförde med en 244 -83/-84:a jag skrotade då.
av Arne
Passar inte de senare gångjärnen till de tidigare dörrarna? :shock:
av anp
Arne skrev:Passar inte de senare gångjärnen till de tidigare dörrarna? :shock:
Inte som vi förstod det då vi jämförde 2 bilar.
Jag ska inte svära på det, men det såg hemskt olika ut karosserna emellan.

Håller med om 21" 7-Open Spoke Matt Te[…]

Troligen en 2013 XC70, som hör hemma här[…]

Det är även nytt grönt packning p&a[…]

Ni som kör husvagn med eran XC 40, vilka husv[…]