- fre 30 dec 2005, 09:07
#24765
Hur många Volvo 240 -75 finns det i trafik idag tro?
Rostskyddet var ju inget att hurra för på den tiden, så de flesta har väl återgått till naturen.
Kompisen hämtade en 245:a i Stockholm i somras, och konverterade den till dieseldrift. Den var ganska skabbig egentligen, men ändå tämligen välskött då det var en gammal televerkare.
Jag hade en jäkla tur och fick tag på en 100% ombyggd 245:a, från -75 till -85 ( ? ) i hyfsat skick för en spottstyver i höstas.
Har bytt trösklar och rostlagat golvet i den, och ska byta motor i den innan besiktning då den knackar något precis vid uppstart.
Ska bli rätt skönt att klå staten på en del pengar genom först skatten om 18-1900 kronor per år, och sedan någon krona vid bränslepumpen då den skall etanolkonverteras likt min nuvarande 245 -86.
Att försäkringen är väldigt billig också, är ju ingen direkt nackdel 8)
1800 kronor helår för helförsäkring inkl, vilt.
Postade i fel forum ser jag nu
, kan någon moderator flytta tråden till rätt tråd? 200 forumet var det tänkt att läggas i.
Japp, flyttar!
/Sparkz
Rostskyddet var ju inget att hurra för på den tiden, så de flesta har väl återgått till naturen.
Kompisen hämtade en 245:a i Stockholm i somras, och konverterade den till dieseldrift. Den var ganska skabbig egentligen, men ändå tämligen välskött då det var en gammal televerkare.
Jag hade en jäkla tur och fick tag på en 100% ombyggd 245:a, från -75 till -85 ( ? ) i hyfsat skick för en spottstyver i höstas.
Har bytt trösklar och rostlagat golvet i den, och ska byta motor i den innan besiktning då den knackar något precis vid uppstart.
Ska bli rätt skönt att klå staten på en del pengar genom först skatten om 18-1900 kronor per år, och sedan någon krona vid bränslepumpen då den skall etanolkonverteras likt min nuvarande 245 -86.
Att försäkringen är väldigt billig också, är ju ingen direkt nackdel 8)
1800 kronor helår för helförsäkring inkl, vilt.
Postade i fel forum ser jag nu

Japp, flyttar!
/Sparkz
Volvo 240 Etanol edition