Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av andreas8916
tjenna! har problem med belysningen på min 245 88 det är bakljuset som inte funger och ett ljus fram inte hel och halv utan det somm sitter ovanför blinkersen ...det är i höger sida på bilen det inte fungerar,, har bytat lampor och kollat kablarna så gått som men hittar inget fel finn det nåt relä det kan va fel på eller vad kan det vara tror ni? MVh Andreas
av Rådlös
Ett standardfel på 245 är att kablarna har gått av i gångjärnen på bakluckan. Det kan ge en mängd följdfel eftersom det kan jorda. Har du kollat detta?
För att åtgärda detta kan det vara skäl i att byta gångjärnen samtidigt. Dom har begränsad livslängd.
av Redlös
Om du har dragkrok kan släpvagnskontakten mycket väl ge ett sånt fel. Kolla hur skruvanslutningarna på baksidan ser ut. Kan tänkas vara en stor klump med ärg som kortsluter och ger div. konstiga fel på ljuset. Jag förutsätter att du har kollat säkringen och att en ny säkring brinner direkt när du slår på ljuset?
av lysdioden
Har haft samma problem det var som Rådlös sa kablarna till baklukan går av. jag gjorde en ful lösning och köppte en 5 ledad spiralkabel och drog den inne i bilen till baklukan kablarna går kommer på väster sida bak bara att skarva på.
installera dragkrok

+1 Köp utan elsats.

Är väl ingen adaptiv farthållar[…]

Venturatuning T8 2024

Samma här var intresserad men hade velat haft[…]

Har en spökande V60 här som ibland kan f[…]