- mån 12 dec 2005, 07:39
#23285
Hej!
Håller på med en 245:a - 88, med en 230F motor. Har bytt topp eftersom den gammla hade korroderat från vattenkanalen in i ettans cylinder.
När jag startar den kall är det som om den tänder alldeles för tidigt och det blir nästan stopp innan startmotorn orkar dra runt motorn igen.
(Så var den även innan topp-bytet!)
Kammen står rätt och eftersom det är tändlägesgivare på svepet kan jag inte göra något åt tändpunkten!
Dessutom rycker den vid acceleration och vid >4000rpm är den alldeles kass! Rycker som f..n och har inte mycket ork.
På jämn gas kan man känna lite av ryckningarna.
Nån som har råkat ut för detta och har några ideer?
MVH
Ebbe
Håller på med en 245:a - 88, med en 230F motor. Har bytt topp eftersom den gammla hade korroderat från vattenkanalen in i ettans cylinder.
När jag startar den kall är det som om den tänder alldeles för tidigt och det blir nästan stopp innan startmotorn orkar dra runt motorn igen.
(Så var den även innan topp-bytet!)
Kammen står rätt och eftersom det är tändlägesgivare på svepet kan jag inte göra något åt tändpunkten!
Dessutom rycker den vid acceleration och vid >4000rpm är den alldeles kass! Rycker som f..n och har inte mycket ork.
På jämn gas kan man känna lite av ryckningarna.
Nån som har råkat ut för detta och har några ideer?
MVH
Ebbe
Jag rullar....