Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av tobias1990
jag har en b21et den är svårstartad när den är kall, den startar sen dör den direkt får hålla på så ett tag sen så startar den och går som den ska jag har kollat startventil, tillsatsluftslid och styrtrycksventil
Användarvisningsbild
av Hilmer
Exakt vad har du kollat och hur!?
Är du säker på att det finns ström fram där det ska och att alla ledningar är okej? vanligt att kablarna smulas sönder och att stiften i kontakterna erjar.
Termotidskontakten brukar också vara en källa till att det inte fungerar som det ska.
Det finns guider att gå efter vid felsökning på de detaljer som du nämnt, finns ju vissa "regler" att hålla sig till för att vara på den säkra sidan vad det gäller funktionen. Hittar tyvärr ingen guide nu, men det står en del i Haynes vill jag minnas.
Användarvisningsbild
av tobias1990
ja har kollat så ja har ström fram med en lampa sen har ja omh mätit styrtrycksventilen och tillsatsluftsliden och startventilen kommer det soppa ut när man kör på starten
ja funderar på om den kan duma sig bara för att den får för mycket soppa tror att ja har jävligt hög co halt
DennisCA's Volvo 850 -97

Nåjaa efter en massa preppande, prime:ade me[…]

Ett vanligt förekommande bekymmer är att[…]

Vårda v90 2025

Hej, har en v90 som nu gått 1600 mil sen L[…]

@fjohan82 , Sett det där med mattorna p&arin[…]