Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Puma
Hejsan
jag är jätte ledsen :cry:
jag har en volvo 460 90 men nu är problemet så här att jag får fylla på kylarvatten var annan dag?
jag vet inte var vattnet tar vägen...
sen när bilen går på tomgång så kommer det vatten ur avgassystemet.
någon som har haft något liknande problem med sin eller är det någon som kanske vet var detta kan vara.

hoppas på svar.

:cry:
Puma
Användarvisningsbild
av Sparkz
Inga fläckar under bilen? Lite fel årstid för det nu iofs om du inte har garage...
Kyl och termostathus är vanligast när det läcker vatten på 400, termostaten sitter under fördelaren.

Vatten ur avgasröret behöver inte betyda toppackning, med katalysator blir det en del vatten i avgaserna. Går den riktigt och starta bra när den är kall är det nog ingen fara.
av kaffe_koppen
Jag har sagt det förut, och jag säger det igen: Trycksätt kylarsystemet. Om du inte har en sådan där "tryckpump", så är det en bra ide om du har tillgång till tryckluft, att ta en trasa eller papper, köra ner tryckluftsmunstycket i kylarvättskebehållaren och trycka hårt med trasan runtom öppningen. Alltså försöka göra det så tätt som möjligt mellan tryckluftsmunstycket och hålet i vättskebehållare.
Kör lite med tryckluften och se vart det läcker någonstans.
Om du inte kan se vart det läcker, kan det kanske vara topplockspackningen som är trasig.
/MVH Steffe
av evozz
Om topplockspackningen gått brukar det bubbla i expansionskärlet när man tomgasar lite, & lukta avgaser.

Om inte all Adbule förbränns i motorn s&[…]

Hej, Som rubriken lyder. Min fråga är […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Om där inte är någon kompression i[…]

Hej, bör jag oroa mig för rosten på[…]