Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej, jag är ny här på forumet.Och vore väldigt glad om någon vänlig själ kan ge ett råd om detta.

Det är en 240 DL 1990 årsmodell men förmodligen en GLE, för den var avsedd för export till USA
men kom inte iväg? Problemet är är att bränslepumpsreälet inte slår till.Huvudrelät slår till men inte det till bränslepumpen."Jag har tagit bort den vita kåpan så att man kan se vad som pågår"
Det kommer gnista och när jag trycker till bränslepumpsreläet en stund maed tummen, så går pumparna eftersom dom är bytta samt filter, då hostar igång en stund men sedan är det dött. Kan det vara induktionsgivaren som ger 230 ohm i utslag vid mätning? eller något annat. Jag vet inte vad den ska visa om den är okey. Eller är det styrenheten som har gett sig. Vore väldigt tacksam om någon som har ett hum om detta kan ge ett svar. Allt började att bilen gick väldigt konstigt och svarade inte på gaspådrag samt dålig eller ojämn tomgång.
Bytta delar är huvudbränslefilter tankpump och filter,Bränslepumpsrelä och gasspjällskontaktsgivare.
Alla diagnoskoder är 1 1 1, dvs inga lagrade fel? Den har gått sämre och sämre för varje bytt del!
MVH Roffe
Värme i kupén laddhybrid

Om man endast får varmluft in i kupén[…]

Vårda v90 2025

Sådana skador är vanligt förekomma[…]

Optimering

har labbat med boxar förr i tiden och kan s&a[…]

Byte kylare S60 2.4T automat

Hej! Jag och sonen håller på att byta […]