Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

tjena kan man köpa pinnen som sitter för att nollställa trippmätaren i hastighetmätare huset el måste man köpa hela huset med alla mätarna(varvräknare,hastighet temp och tankmätare).en polare körde bilen och vikade på den pinnen så den bröts av.tacksam för svar är ju en 245glt-90
volvo245gl skrev:Jag får inte nollställad als. Pinen står endast i inne. Er det not sätt att fixa det? ?:-/
Antagligen så är det fjädern inne i intrumentet vid pinnen som har gått av eller släppt
volvo245gl skrev:
Volvo_740_GLT skrev:
volvo245gl skrev:Jag får inte nollställad als. Pinen står endast i inne. Er det not sätt att fixa det? ?:-/
Antagligen så är det fjädern inne i intrumentet vid pinnen som har gått av eller släppt
är det svårt att öpna og laga det?
Nej det är inte svårt, bara att ta ut instrumentet och sedan skruva bort shjälva hastighetsmätaren så ser man om fjädern är av eller om den har lossnat.
är det svårt att öpna og laga det?[/quote]

Nej det är inte svårt, bara att ta ut instrumentet och sedan skruva bort shjälva hastighetsmätaren så ser man om fjädern är av eller om den har lossnat.[/quote]

Det va pinnen som var brytit sönder. Den på skrotbilen jag har var ok, så nu er den lagad!!! :D
gummilist

@ShogunX , Kan du länka nån text om d[…]

Volvo on call

VoC-enheten sitter inte i takkonsolen, där fi[…]

(Tack för paketet!) Det var så lite,[…]

Fick hem nya torkarblad och fick tillfälle at[…]