Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hallå alla volvo älskare!

Nu är det så att jag har köpt mig en 460 som jag än så länge är mkt nöjd med. Men det är bara så dåligt ljud och ska byta högtalare och tänkte dra nya kablar plus lågnivå och ström till slutsteg bak i skuffen.

Vart är det bästa stället att dra kablarna? Jag har kollat lite snabbt och ser att man har dragit under mattan. tycker det verkar jobbigt. Men det kanske är det man måste göra?

Någon som har gjort det?

tacksam för svar:)
Jag har gjort det förr, vi drog bort listerna från snäppfästen och drog där. Ström på vänster sida (batterisidan) och RCA på höger. Blev snyggt. Man måste in och rota lite under instrumentpanelen för att få det perfekt, men det är värt det.
jarlen84 skrev:Jag har gjort det förr, vi drog bort listerna från snäppfästen och drog där. Ström på vänster sida (batterisidan) och RCA på höger. Blev snyggt. Man måste in och rota lite under instrumentpanelen för att få det perfekt, men det är värt det.
Tackar, ska göra det ikväll:=)
AC problem V70 2016 D3

Teoretiskt sett kanske CEM kan känna av att d[…]

Jag är ledsen, men din argumentation g&arin[…]

Går det stänga av denna permanent? Har […]

Vårda v90 2025

De där har väl i princip ingen underreds[…]