Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jarlen84
Var på SBP igår med min Vovlo 440 2.0 (B20F) -94 och fick ett par 2:or.

Som tur är var det bara 2 punkter som jag måste köpa delar till:
*Bromsslangar, båda, fram, skadade
*Bromsslangar, båda, bak, skadade

Detta var helt enkelt att slangarna torkat efter 15 år i tjänst. Jag blev besviken när jag såg att Biltema inte sålde bromsslangar till 400-serien öht (till de andra modellerna kostar dessa 79-99kr/st).

Mekonomen kom på andra plats prismässigt (240kr/st bak och 180kr/st fram) vilket jag tycker känns onödigt dyrt.

Tredje stället var en webbutik som endast hade bromsslangar fram för 110kr/st (helt ok om dom hade haft till både fram och bak, eftersom frakten var 100kr).

Jag är student och vill helst inte lägga dom pengarna (850kr) på slangar när jag "vet" att det borde gå att hitta billigare (ca 350kr som det borde kosta på Biltema).

Nu undrar jag således, har ni några tips om ställen med billiga bromsslangar till en 440?
Eventuellt vore det kanon om någon visst om det finns bromsslangar till någon annan Volvo (eller annat märke?) som passar på 440, kanske från en Volvo 340, Renault 19 (fast det är väl bara samma motor antar jag)?
av jarlen84
Tomas88 skrev:Har du kollat på http://www.skruvat.se (sida som säljer reservdelar till Volvo och Saab)
Det var dom jag menade som bara hade till fram (och med den frakten så blir det inte värt det).

Vore ju jättebra om någon visste någon Volvo-modell som har samma kopplingar (och ungefär samma längd) på bromsslangarna som 440:n har.

Hur är det med fram och bak? Skiljer dom sig mycket åt (ungefärliga längder)?
(Har inte kollat så noga som jag borde).