Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

I samband med tidigare arbete i motorn demonterades bl.a. luftintagskåpa och vid verkstadens montering kom en slang i kläm. Då slutade den extra luftgenomströmningen att fungera (Särskild knapp på instrumentpanelen.) Detta har jag senare åtgärdat, och nu fungerar extra luftgenomströmning vid påslag med knappen, dock inte med samma effekt som tidigare! Vad kan det bero på??
AC (knappen till höger om ovan nämnda) har inte funkat på de tre år jag själv haft bilen. Inget resultat, ingenting hörs, vid intryck av knappen. Vad är troligaste felet? Hur vet man om systemet fortfarande innehåller köldmedel? Hur vet man i bistra vintertider om/när AC:n fungerar?
Det finns någon slags "motorer" eller liknande innanför instrumentpanelen som styrs av resp knappar nämnda ovan, kan det vara defekter i dessa "motorer"?
Det brukar oftast vara ett av eller flera av reläerna bakom knapparna som har gett upp. Sök under forum och sen mektips så kan du kanske hitta lite matnyttigt under den länken.
Eller ställ en frågan där, för där finns det många som vet hur man fixar till detta problem.

http://www.svenska480klubben.com/
AC problem V70 2016 D3

Teoretiskt sett kanske CEM kan känna av att d[…]

Jag är ledsen, men din argumentation g&arin[…]

Går det stänga av denna permanent? Har […]

Vårda v90 2025

De där har väl i princip ingen underreds[…]