Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av lollan
Tjena tänkte kolla om någon har koll på elen i en 245.=)

det gäller en kompis bil, så jag vet ej årsm eller motor m.m men jag ska kolla upp det under dagen,

problemet är ialafall att säkringen till bromsljusen går diekt när han bromsar, vi har skruvat bort lyktorna och kollat och skrapat jorden och kollat alla kopplingar, men kan inte se något fel där.

det enda som ser mysko är att kablarna uppe vid taket som går in i bakluckan har kapas av, vet dock ej om dom var av innan detta problemet började. sen vet vi inte heller om dom går till bromslyset på rutan eller om det är till eluppvärmningen av rutan.

är det någon som vet om där är något annat vanligt fel som brukar uppstå?

mvh lollan
av Vovlo_Henrik
Om du hittat ett kabelbrott vid sladden in i bakluckan och du ha bromsljus i bakrutan borde du kolla upp detta först dumt att leta andra fel förens detta är fixat :-)-)
Användarvisningsbild
av Tomas88
Som Henrik säger. De kapade kablarna är det första ni bör kolla.
av Rådlös
Detta är ett standardfel på Volvo 245. Det inträffar förr eller senare på dom flesta 245. Man måste skarva i, eller byta till nytt kablage. Och när man ändå håller på, kan man se över gångjärnen till bakluckan också. Dom har inte heller evigt liv.
av Mutterdragare
Dela kontaktstycket bak vill minnas på vänster sida innanför inne-taket bak och ser om säkringen håller.
AC problem V70 2016 D3

Teoretiskt sett kanske CEM kan känna av att d[…]

Jag är ledsen, men din argumentation g&arin[…]

Går det stänga av denna permanent? Har […]

Vårda v90 2025

De där har väl i princip ingen underreds[…]