Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kawe
Hejsan!

Tålamodet börjar tryta. Försöker byta den främre handbromswiren på tjejens 460 från 94.
Wiren har en ögla i ena änden som sitter fast i handbromsen med hjälp av någon slags plugg som hade en saxsprint i andra änden.

Har fått bort saxsprinten men nu har jag väldiga problem med att få ut "pluggen" då den inte går att dra ut tillräckligt mycket. Det tar i plåten omkring handbromsen. Lite svårt att förklara. Men om någon har en lösning på detta är jag oerhört tacksam.
av N0RBERG
Har aldrig bytt eller skruvat med handbromsen på min 400 så jag kan inte svara direkt på frågan. Men jag kollade just hur det ser ut på bild. Det verkar som om det ska gå att ta bort den s.k. "pluggen" när man tagit bort saxsprinten.
Men om du inte får bort den kanske du kan montera bort själva handbromsspaken och på så vis komma åt bättre? Om inte annat så kämpa på så finner du säkert en lösning. Brukar lösa sig många svordomar senare :lol:
Lycka till!
AC problem V70 2016 D3

Teoretiskt sett kanske CEM kan känna av att d[…]

Jag är ledsen, men din argumentation g&arin[…]

Går det stänga av denna permanent? Har […]

Vårda v90 2025

De där har väl i princip ingen underreds[…]