Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av wastegate
Hilmer skrev:Glapp i axeln.
Dålig cirkulation/kylning.
Läckage.
läckage vid vattenpumpen då eller?? de tror jag inte det är. men asså. jag har ett litet hål i kylaren vet jag. men om det är hål där så blir det ingen cirkulation då? för jag märker inte av nån cirkulation men det finns lite värme i kupefläkten men jag märker inte av nån cirkulation när jag kollar i behållaren med bilen igång.
Användarvisningsbild
av Hilmer
Ja det läcker vid pumpen, och man ser inte om det cirkulerar genom att kika i expansionskärlet.
Får du ingen ordentlig värme i bilen då, är det därför som du misstänker pumpen!?
Det är ju rätt vanligt att kranen till värmepaketet ger upp, och då blir det ju lite kallare i kupén.
Går motortempen upp som den ska!?
av dalldall
brukar sitta ett litet hål i pumphuset bredvid axeln, om packningen gett upp droppar det där. har du tillräckligt med glykol i systemet? dum fråga kanske? men det kan ju sitta en isplugg nånstans! vissa bilar kan impellern(skovelhjulet) lossna med utebliven cirkulation o värme som följd, vet inte om detta gäller volvo, men ändå!
Användarvisningsbild
av Sparkz
wastegate skrev:...jag märker inte av nån cirkulation när jag kollar i behållaren med bilen igång.
Där blir ju inte mycket cirkulation... Blir kylet varmt när termostaten öppnar? Har du svårt att få värme i bilen ska du nog börja med att spola ur värmepaketet.
Värme i kupén laddhybrid

Nu var det lite höstkyligt imorse 8 grader. H[…]

Läser av med Icarsoft cr Max och Biltemas kod[…]

När lampan för låg nivå t&au[…]

Volvo 740 fördelare

Vevaxelgivaren....