Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av femansväxel
jag har en volvo 440 en 91a.
nu är det så att en har stått ca en månad ute nu när det var så kallt. och jag hade inte startat den på på hela månaden förens nu. men nu startar den inte. jag har rengjort fördelaren och rotorn, rengjorde tänsstiften och kollade så dom var ok.
tog bort gasspjället och rengjorde den såg också bra ut. trodde det var en ispropp förut men det är det inte. vad kan ha hänt. bensin finns i tanken det vet jag i alla fall. vad kan hända när en bil står i 13 minus en månad utan att man startat den?
av lolailotron
Jag har samma problem.
Tändstiften får ström och startmotorn rullar men motorn startar inte.
Jag har läst att det kan vara bensinpump-relä eller bensinpump säkringen som ar trasigt.
Jag vet inte exakt var bensinpump relä finns...
Annars, kan den vara nånting i bränslesystem, bränslepumpen, filtren eller luft kommer inte i cylinder?
Om du hittar problemet i din bil kan du skriva en ny post?
Tack
av femansväxel
Ja. jag håller på att leta reda på felet lite varje dag nu. så tillslut så hittar jag felet. men jag lovar att skriva när jag hittat det.
du får inte heller i gång din nu då? vad har du testat att göra? har du kollat felkoder?
jag kollade mina och jag hade inget fel enligt felkoderna
av femansväxel
nu har jag fått i gång bilen. troligen var det bara en ispropp. för jag lät den stå tills värmen varade ett par dagar. sedan testade jag att starta då hoppade han i gång.
av KungKlut
Vid sådana tillfällen kan det vara bensinpumpen som inte funkar. När man vrider om tändningen så ska man höra ett litet pysande/viskande ljud från under bilen. Gör hör man inte det så kan bensinpumpen vara trasig och det gör att bilen inte startar. Bara ett litet tips, men kul att du fick igång bilen :)
AC problem V70 2016 D3

Teoretiskt sett kanske CEM kan känna av att d[…]

Jag är ledsen, men din argumentation g&arin[…]

Går det stänga av denna permanent? Har […]

Vårda v90 2025

De där har väl i princip ingen underreds[…]