Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej, en ny lampa som jag aldrig sett förr har just tänts på min instrumentpanel.
Jag har precis bytat ett bromsok och misstänker naturligtvis att det finns ett samband där.
Men det fakrum att den är grön får mig att tro att det inte är något allvarligt. (så det är nog inte bromsarna ändå)

Så här ser den ut, den sitter precis till vänster om handbromslampan.
Bild

Volvo 460GL 2.0, årsmodell 94.

Någon som vet vad det är?
"Nolla" den genom att ta loss minuspolen från batteriet i en kvart-halvtimme så brukar den lampan slockna(har för mig den gör det även på 460) och tänds sedan om det är ett något fel... Om jag inte missminner mig får du en tvåa bara för att lampan lyser och om det inte är något fel egentligen så är det en fruktansvärt onödig ombesiktning...
Jag har inte testat på 440/460, men vet att det fungerar att lyfta plus-kabeln i en kvart på både 740/940 och 850, precis som Cicaro säger.

Och JA, du får en 2:a på besiktningen om lampan lyser, fast alla värden är OK. Hände mig för några år sedan, då 940:n gick illa när jag startade den på morgonen för att åka till besiktningen, och slocknade inte sen när den gick bra, och vips så var man 290 spänn fattigare.

Så testa det idag, har du tur så slocknar den.
Värme i kupén laddhybrid

Nu var det lite höstkyligt imorse 8 grader. H[…]

Läser av med Icarsoft cr Max och Biltemas kod[…]

När lampan för låg nivå t&au[…]

Volvo 740 fördelare

Vevaxelgivaren....