Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av 19871116
hej.. jag har en 480 turbo.. den har helt plötsligt tappat all ork i motorn.. för någon dag sedan när bilen är uppe i arbetstemp så knude jag köra max 90-100.. å i går när den va kall så gjorde den bara 40.. :S turbon laddar inget.. jag vet inte vad det är för fel.. den vill inte varava mer är 3000 varv för det orkar den inte.. SNÄLLA HJÄLP MEJ.. måste kunna ta mej till jobbet imorgon..
MVH Rickard
av TommyC
Det hände mig också, visserligen ingen Turbo, men ändå samma effekt. Halva kraften försvann och det blev bara värre och värre ju mer jag körde. Det var Katalysatorn som satt igen.
Det verkar ju stämma med din turbo inte laddar.
av Adde440
Brainy skrev:Ryker bilen onormalt mycket? Färg på röken isådanafall?

Har det försvunnit mycket vatten eller olja på sistonde?
Yes. Typ detta problemet upptäckte jag här om dagen på min bil. Motorn går som den ska. Men min oljenivå sjunker. Antingen läcker den olja, eller så går det åt olja på något sätt efter att jag kört med den. (jag bytte olja/filter i somras när jag köpte bilen)

Någon som har ett förslag på vad det kan handla om?

/Andreas
av N0RBERG
Adde440 skrev: Yes. Typ detta problemet upptäckte jag här om dagen på min bil. Motorn går som den ska. Men min oljenivå sjunker. Antingen läcker den olja, eller så går det åt olja på något sätt efter att jag kört med den. (jag bytte olja/filter i somras när jag köpte bilen)

Någon som har ett förslag på vad det kan handla om?

/Andreas
Jag tror att du får bättre gensvar om du lägger upp en ny tråd med ditt problem, med passande rubrik. Men testa först sökfunktionen och se om du hittar något vettigt. Ofta finns det trådar som tar upp liknande problem som kan vara till stor hjälp. Annars är det ju givetvis bara att fråga :wink:

Connected Safety använder bilens inbyggda SI[…]

Hej sitter och funderar på att skaffa en xc4[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ingen framgång med blinkdosan, men ja testad[…]

B230E K-Jetronic 740 till 240

Står det 10° så ska det ställ[…]