Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av robinmoppe
hej!

På min 240 Årsm -88 ( ej kombi) sitter det en fjäder innanför den vanliga fjädern, undrar om det är original eller något nån har monterat dit i efterhand?

Bilen känns mycket stummare bak än min förra volvo, så det vore kul att veta vad det är för fjädrar och om dom går att köpa nya.

mvh Robin.
Användarvisningsbild
av Tomas88
Hmm konstigt. Var ej så på min 83a och det är inte så på min pappas 245 -93 i alla fall.
Användarvisningsbild
av niklas gson
hej det e en extra lastfjäder för tung lastning ..brukar vara vanligt på kombi bilar.vi hade det blandannat på våran i företaget .kanske lite överdrift på en sedan.skulle plocka bort dom om jag vore dej..lika bra det :)
Användarvisningsbild
av robinmoppe
niklas gson skrev:hej det e en extra lastfjäder för tung lastning ..brukar vara vanligt på kombi bilar.vi hade det blandannat på våran i företaget .kanske lite överdrift på en sedan.skulle plocka bort dom om jag vore dej..lika bra det :)
dom sitter bra där tycker jag, bilen går bra i kurvor så varför ändra på nått som funkar? :-)-)

[/quote] Är denna https://www.amazon.se/dp/B0[…]

Främre bussningar bakvagn V60?

Någon som köpt satsen, och har Art.nr?

Volvo 740 fördelare

Du kan ju till och med ha kvar fördelaren ist[…]

p-sim (mini sim) surf xc40

Bump! har du funderat på tex. Vimla eller[…]