- tis 30 sep 2008, 14:39
#221978
Hej.
Min 245 turbo från 84 bara dog.
Det började med att alla kontrollamporna glödde mycket svag (hade det inte varit natt hade jag inte sett det) i några sekunder för att sedan slockna helt.
Därefter körde jag hela natten med fullt ljus fram ink strålkastare, inga problem. Fram på morgonkvisten började helvetet, först dog helljuset, sedan blinkersen, sedan torkarna och till sist motorn.
Jag fick hjälp att starta med kabel, bilen gick i c:a 1 minut sedan dog den igen, efter att ha blivit bogserad hem satte jag batteriet på laddning samtidigt som jag tittade för att se om någon säkring var sönder eller om någon kabel blivit skadad.
Morgonen efter startade bilen så fint igen allt lyste, "Ahh, kanske bara morgonfukt" tänkte jag i ett sista hopp. Flickvännen hade tid hos läkaren så vi behövde ju köra trots att jag inte var 100 på om det var rätt.
Mycket riktigt, efter att ha kört 2.5 mil till sjukhuset och sedan 0.75 därifrån började det igen tills bilen dog.
Någon som varit med om något liknande eller som bara har en aning om var felet kan ligga, jag är rätt säker på att det är något elektiskt..... :idea:
Det är lite akut eftersom jag står på MAX en bra bit hemifrån och får inte igång bilen.
Martin
Min 245 turbo från 84 bara dog.
Det började med att alla kontrollamporna glödde mycket svag (hade det inte varit natt hade jag inte sett det) i några sekunder för att sedan slockna helt.
Därefter körde jag hela natten med fullt ljus fram ink strålkastare, inga problem. Fram på morgonkvisten började helvetet, först dog helljuset, sedan blinkersen, sedan torkarna och till sist motorn.
Jag fick hjälp att starta med kabel, bilen gick i c:a 1 minut sedan dog den igen, efter att ha blivit bogserad hem satte jag batteriet på laddning samtidigt som jag tittade för att se om någon säkring var sönder eller om någon kabel blivit skadad.
Morgonen efter startade bilen så fint igen allt lyste, "Ahh, kanske bara morgonfukt" tänkte jag i ett sista hopp. Flickvännen hade tid hos läkaren så vi behövde ju köra trots att jag inte var 100 på om det var rätt.
Mycket riktigt, efter att ha kört 2.5 mil till sjukhuset och sedan 0.75 därifrån började det igen tills bilen dog.
Någon som varit med om något liknande eller som bara har en aning om var felet kan ligga, jag är rätt säker på att det är något elektiskt..... :idea:
Det är lite akut eftersom jag står på MAX en bra bit hemifrån och får inte igång bilen.
Martin
Martin