Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av fronta
Sen idag hittade jag ett par kablar som kommer från styrboxen, alla andra därifrån går till vardera givare samt en grov till generatorn. De som gått av har grön och vitgrön färg, dessa går ut till höger om motorn! Har ngn koll eller kan kolla vart dessa ska gå? Finns några kablar som går in mot kupen som är tomma kan det vara tills dessa tro.. på kontaktstycket står ett nummer: A5 09-002 om det kan vara till ngn hjälp?
Tacksam för hjälp med dessa 2..
Användarvisningsbild
av rogerhq
Om du ger mig modell och motortyp kan jag kolla i Haynes...
På B20F-motorns ECU går det ut Grön från:
35: Lambdasond
26: Instrumentpanel:Färddator/Lysdiodpanel

Vit-Grön från:
7: Värmereglage/AC

Andra motorer har lite annorlunda färgkoder på sina ledningar.

(Med reservation för att inte alla ledningar är färgmärkta i Haynes kopplingsscheman..)
av fronta
Motorn har E beteckningen och dessa två kablar ska tydligen gå till en CO-Potentiometer enligt schema, dels hittar jag ingen ska väl sitta runt luftburken? O för det andra borde det ju bara göra att bilen går i nödprogram, inte blir omöjlig att starta eller tänker jag fel? Jag har gnista på alla cylindrar, tändföljd har jag ju inte kollat utan antagit att den stämt, är det 1243 på dessao ettan till vänster?
Tänder inte ens på startgas utan baktänder! Fanken är det totalt motorhaveri tro? Har bytt fördelare och kamaxelns packbox också..
Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]

AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]

Jag blev ganska irriterad på den där ch[…]

Volvo 740 fördelare

Det ör inte samma kabedragning. Det skiljer p[…]