Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av jwradhe
Hej! Har ett "problem" om vi nu kan kalla de så, men iaf när nykeln sitter i utan tändning alltså så kan ja ha framdörrarna öppna, men inte bakdörrarna för då börjar det pippa och tjuta och blinka om bältespåminaren, ska det va så lr e de nåt fel nån stans? Å sen undrar jag om någon vet hur tjocka spacers jag behöver för att mina däck från gamla modellen av v70 ska funka.
har hört 5 & 10mm men vet inte vilket, och sen gärna om nån vet nåt bra ställe i sthlm att inhandla dom billigt så vore det ännu bättre! Tack på förhand!
av Lewke
Sitter en svart "summer" som ser ut som ett relä uppe ovanför kopplingspedalen. Denna funktion finns för att du inte ska glömma nycklarna i tändningslåset och sen låsa dörren genom att trycka ner knappen.

Enklaste är att bara koppla ur "summern" som sitter på en 3polig sockel.

Ang spacers. Kör själv med 850fälgar och jag har för mig det är samma ET på dem som på V70, och jag har 5mm spacer på varje hjul. Funkar kanon.
Användarvisningsbild
av Sparkz
850 och V70 är samma ET ja, men det är 240 det handlar om nu, och då skiljer det 18 mm.
200/700: 25mm
850/70: 43mm
Användarvisningsbild
av v70r awd 04
25mm spacers brukar dom åka med på 240 när dom ska ha v70 97-00 fälgar

funkar bra med 18 också men ska du ha bult on spacers som är det smidigaste så måste du upp runt 20 -25 mm om det ska fungera riktigt :wink: :wink:
av rocketer
Hmmm, var köper man spacers och vad kostar dessa? Har köpt Persus V70 fälgar och tänkte skruva dem på en 240 kombi -90. Köpte på Biltema 5mm plattor som jag hört skall räcka men dessa 25 var ju en del tjockare. Ngn som har dessa monterade?//R

Min XC90 D5 har fått uppgraderingen i samban[…]

Byta motorolja V60

Ser ut som att Volvo har maskinskadegaranti p&ar[…]

Jag gjorde test på min ventilation med gummi[…]

Bensinpriser v2

Nu när den amerikanska kedjan Costco öp[…]