Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Janne.N
245 90a 230f motor Jaha ja nu var det dax igen :???: Den rycker till i bland sen kan den gå kanon fint ett litet tag sen kommer det ett par ryck för att sedan gå som en klocka :?: grejor som är bytta Rotor lock kablar soppafilter stift bränslerelä. Jag gissar luftmassemätaren :( Går det att kolla den på någe vis med fel koder :?:
av kunglouie
Jag har samma problem med min kärra, dock endast när den är kall
av Lewke
Fukt i bensinen?

Testat att nolla databoxen? Släng av + kabeln från batteriet i 15min ungefär, och pröva sen om det bir bättre.
av Janne.N
Ja ha 121 i kod= Luftmassemätaren. :evil: Donka till o drod lite i kontakten. och tömde boxen på felkoder nu går den fin fint skumt :?: Är det troll eller....kan luftmassemätaren hålla på jäklas innan den pajar helt..ska fixa i lite ettanol så får vi se.
av Fredde_86
Har haft ett liknade problem, men det var bara brytarspetsarna som var slut
av Janne.N
Huuu ja det kache finns i databoxen ska kolla de´eller har dom lurat på mig en förklädd gammal 81a bäst att kolla Ne det var bättre förr .Va det inte brytarna så var det membranet i förgasaren så körde man 3000 friska till. Räknade ut att min gammla Amazon som rullat oavbrutet sen 65 67000mil ´då bytte jag toppen, den rullar än så vitt jag vet men nu på söndagar o så. Kvalite kallar jag de :wink:

Kör Volvo Fh 12 Fm10 245 man vill ju komma hem på kvällarna :lol:
Laddbox

Håller med föregående talare. &Au[…]

XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]