Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kunglouie
#12498
1.Hur byter jag ut spolarmunstyckena?

Har försökt bryta upp med mejsel men det går icket.

Står inget i haynes verkstadshandbok heller.

Volvo 244 GL 88

2.Hur byter jag ut nollställningsknappen för trippmätaren, den har gått av den där lilla piggen som man nollställer med. Var på skroten och förökte dra loss med handkraft, gick ej. Måste hela instrumentbrädan demonteras?
av Teemu
#12504
sitter inte spolarmunstycket med plastben på undersidan? kanske minns jag fel. Annars är det bara att trycka ihop benen och föra ut munstycket.
av kunglouie
#12507
ok, ska se efter, men trippmätarn då?
av kunglouie
#12568
kom igen grabbar bju
av Addekarlsson
#12587
Spolarmunstyckena sitter mycket riktigt med 2 "hullingar" på undersidan av huven. Lite pilliga att få lös, men en liten plattång eller liknande brukar lösa det problemet. :D

Vad gäller nollställningen för trippen, så har jag för mig att du måste demontera mätarhuset bland annat och även hastighetsmätaren, för att kunna byta den. Men den går att byta iaf, om jag inte minns alldeles galet. Länge sen jag höll på med 200-serien. :D
Så jag reserverar mig för eventuella felaktiga påståenden i detta...

Mvh/ Adde
Lampor + VoC

Då var det min tur... Båda baklamporna[…]

Elpriset

Jag tror man räknar bort laddning av bil.

Dagens Blocket Bilar.

Import 28 ägare nja är nog ingen lysande[…]

Generator-hjulet har absolut ingen frikopplingsfun[…]