Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av poopiie
Hejsan!
Jag har skrivit förut här men gör det igen. Min bil går väldigt hackigt, men endast under vinterhalvåret och när det som ni i dagarna kom snö här i Dalarna. Det jag gjort är byta tändstift, en tändkabel som ja vet var kass , luft filtret. Vad är nästa och billigaste steget? Kontakta gärna mig per mail då jag tyvärr inte är aktiv här på ofta.
Mvh pär

[email protected]
av Rådlös
Du får nog finna dig i att bli mer aktiv på forumet. För även om inte jag har svaret, så finns det andra trådar här som kanske ger dig rätt tips.

Alltnog, ett dåligt fördelarlock kan uppvisa störningar i fuktigt väder, som det ofta är på vintern. Och du bytte bara en tändkabel? Även dom andra, som borde vara jämnåriga med den du bytte, kan också ha åldrats, spruckit i isoleringen etc. etc. Även innehållet under fördelarlocket kan vara väderkänsligt. Du skriver inte vilken årsmodell och motortyp du har, så det kan vara vanskligt att komma med hållbara hypoteser.

Så återkom med mer data och håll dig uppdaterad av forumet. Någon sitter troligen på svaret bara han vet var det skall läggas in.
244 - Bälte bak

När min äldre dotter fick sitt körk[…]

hejsan jag funderar på att skaffa en ny xc60[…]

Du säger att du kör Tesla men samtidig[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ok tack för hjälpen så här l&[…]