Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av axelmds
#176351
Hej!
Nu är det såhär att jag har fått min morfars (gubbkörda) 240 med B230 K motor.
Den är svår startad, går ojämmt och håller på och rycker när man typ ligger i 90. Sen om man kört med den i c:a 20 min och stannar och skall starta den direkt efter (typ om man vart inne på pressbyrår och köpt en dosa snus och skall ut direkt efter) så kan den i vissa fall inte starta! Man kan stå och mala tills batteriet är slut. Man kan testa med choke och allting men det går inte! Men det är bara så iblant.

Tänddelalarna är bytte för inte alls för längesen, men den gick inte mkt bättre för de..

Bilen är hur fräsh som helst annars invändigt och utvändigt! Men den går bara som ett spann skit! Precis så den gick igenom besiktningen pga att den gick så kasst.

Har talat med folk som har olika teorier om att det är förgasaren som är dum (så om man skall byta den) och att topplocket har för små brännings-utrymme och käkar topp-packningar.
Det är väldigt förvirrande med allas teorier på det sättet.

Skulle vara mycket tacksam för svar och teorier.
av I.H.P
#176505
Spraya startgas runt insugspackning och förgasare.
Min B230K var känslig för tjuvluft och har bytt 3 insugs/fotpackningar genom åren.
Gick särskilt dåligt halvvarm med medium belastning.
//Björn
Användarvisningsbild
av axelmds
#176741
Jag tror min morbror bytte nå packningar. han körde med den ett tag han med, så han blev trött på att den gick så kasst. så jag tror han bytte nå packningar. (tror jag). annars bytte han nå annat. utan resultat var det iaf vet jag. och det var för ngn månad sen

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]

Däck dimensioner

15 tums 65or har mindre diameter än 17 tums 4[…]