Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Puma
hej.

min kära bettan "460" gick sönder för mig i lördes....
hon började koka för mig för min kylarslang hade gått sönder så de forsade bara ut vatten...

i söndes bytte pojken slangen till kylaren och idag när jag körde och gasade upp lite över hastigheten så började hon nästan koka igen och vad kan detta fel beror på?
jag har kylarvatten och olja på henne så det är inget fel...

kan det vara termostaten som inte fungerar som den ska och vart isf sitter denna på min 460?

tacksam för svar till en liten ledsen puma
Användarvisningsbild
av Sparkz
Det är inte helt ovanligt att termostaten går sönder när den kokar. Den sitter bak på toppen under fördelaren, följ övre kylarslangen.
Kolla så kylsystemet är ordentligt fyllt, det kan vara lite segt att få ur luften ibland.
av Puma
tack ska ge mig in på bilen i helgen.
vet du hur man ändrar bromspedalen så den tar högre upp?
ha de gött så länge
Sparkz skrev:Det är inte helt ovanligt att termostaten går sönder när den kokar. Den sitter bak på toppen under fördelaren, följ övre kylarslangen.
Kolla så kylsystemet är ordentligt fyllt, det kan vara lite segt att få ur luften ibland.
Användarvisningsbild
av Sparkz
Om bromsen tar lågt är något fel. Luft i systemet eller en glidpinne som har rostat fast, läckage på en krets...
av Puma
Sparkz skrev:Om bromsen tar lågt är något fel. Luft i systemet eller en glidpinne som har rostat fast, läckage på en krets...
'

tack för hjälpen ska mecka med bilen sen idag när killen kommer hem....
det är jobbigt att vara utan bil snyft....

hoppas den går att fixa annars vet jag inte vad jag ska göra...

ha de jag skriver hur det har gått...

tack än en gång... :roll:
Elpriset

Jag tror man räknar bort laddning av bil.

Dagens Blocket Bilar.

Import 28 ägare nja är nog ingen lysande[…]

Generator-hjulet har absolut ingen frikopplingsfun[…]

Internet I bilen

Ursäkta min ovetskap men är det standard[…]