Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej

Har nyss bytt topp och kramrem efter ett ventilras igen.

Efter bytet så funkar motorn bra. Men min bränslemätare fungerar inte. den fungerar när tändningen är på men inte sen när man startar bilen då ligger den i botten och lampen för tankning tänds.

temp mätaren är med mysko. Kör man iväg när bilen är kall så åker den i topp och upp på rött. Men motorn inte varm. Startar om bilen och den åker ner och ligger normalt.

Vad är fel? eller vad har jag gjort för fel?:S

Någon som kan hjälpa mig?

Något jag ska förklara mera?

mvh buz.

Bilen är en volvo 460 med B18EP motor
buz.zuppe skrev:Hej

Har nyss bytt topp och kramrem efter ett ventilras igen.

Efter bytet så funkar motorn bra. Men min bränslemätare fungerar inte. den fungerar när tändningen är på men inte sen när man startar bilen då ligger den i botten och lampen för tankning tänds.

temp mätaren är med mysko. Kör man iväg när bilen är kall så åker den i topp och upp på rött. Men motorn inte varm. Startar om bilen och den åker ner och ligger normalt.

Vad är fel? eller vad har jag gjort för fel?:S

Någon som kan hjälpa mig?

Något jag ska förklara mera?

mvh buz.

Bilen är en volvo 460 med B18EP motor
lucktar jordfel ..... sök..... jordfel..... kolla kablarna i motorrummet....
av buz.zuppe
du tror det är det?

får kolla det.
av krang
Kolla så tempgivaren är okej, Röd kontakt på framsidan av toppen på insugsidan. Är den kass, kortis eller kabelbrott sticker förmodligen mätaren i topp. Bränsle mätaren hör nog ihop med det felet.
C20 D2 Bult till remskiva gått av

Nog inga problem men du behöver värma[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]