- sön 18 nov 2007, 22:01
#150264
Tjenare
Var ute och åkte här om dagen när bilen helt plötsligt började hacka och gå ryckigt. Till en början var det inte så farligt men blev värre och värre. Till slut gick det inte köra alls längre, då den knappt orkade va igång.
Kvävs när jag gasar och ibland blire förgasarsmällar.
Brytare, kondensator, tändstift och fördelarlock är nytt sen några veckor, likaså förgasar membranet. Hade bort fördelarlocket och kollade brytarna samtidigt som jag körde på startmotorn. Gnistan hoppade lite överallt vid brytarna så jag prövade med en annan, bättre begagnad. Gnisthoppandet försvann men bilen går lika skit fortfarande. Har även testat en annan kondensator utan framgång.
Vad kan det vara för fel?
Vad ska brytaravståndet ligga på?
Var ute och åkte här om dagen när bilen helt plötsligt började hacka och gå ryckigt. Till en början var det inte så farligt men blev värre och värre. Till slut gick det inte köra alls längre, då den knappt orkade va igång.
Kvävs när jag gasar och ibland blire förgasarsmällar.
Brytare, kondensator, tändstift och fördelarlock är nytt sen några veckor, likaså förgasar membranet. Hade bort fördelarlocket och kollade brytarna samtidigt som jag körde på startmotorn. Gnistan hoppade lite överallt vid brytarna så jag prövade med en annan, bättre begagnad. Gnisthoppandet försvann men bilen går lika skit fortfarande. Har även testat en annan kondensator utan framgång.
Vad kan det vara för fel?
Vad ska brytaravståndet ligga på?