Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av magnuslindh
är det nån som vet om det går att montera usa-ljus på en -84 240?
alltså usa-ljusen från -75 - 80.
borde väl gå med viss mod av sargarna?? :shock:
Användarvisningsbild
av Hilmer
Det finns dom som gjort detta redan, det krävs som sagt en del modifikationer utav sarg och blinkers/posljus (eftersom dessa i vanliga fall sitter fast i strålkastarhuset), men det går! Exakt hur dom löst det kan jag dock inte svara på.
Personligen tycker jag dom passar bäst på den gamla fronten, men smaken är olika ;)
Användarvisningsbild
av Hasse63
Jag hade en komplett 81 front på min 78 men fick byta till de äldre lyktplåtarna för att få rätt fästen till ljusen. Kapade bort det övre "gallret" på lyksagarna, limmade fast plastbitar i sidan på lyksagarna som jag sedan skruvade fast blinkershusen i. Har en grov galvad tråd bakom/under H4 insatsenrena som funkar som en hasp för att hålla in lyksagarna. Dubbla kromlister på blinkersen, och lite filning på klippsen som håller sargerna upptill. Grillen är 81 och nyare (helkromad naturligtvis) och långa näbbhuven :wink:

Bild
av Amarace
Det finns nog lika många lösningar som folk som modifierat :)

Men en fördel är som Hasse säger att byta bakre plåtarna till 80 och äldre så att det blir rätt fäste iaf.
Att behöva kapa i sargarna är oundvikligt än hur man gör.
Men så värst avancerat är det inte om man bara vill.
Tycker själv att det inte passar med nyare blinkers
C20 D2 Bult till remskiva gått av

Nog inga problem men du behöver värma[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]