Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mido
Min 460 -94 hade besiktning i tisdags och fick 4 st 2: or :evil: ..
1.styrled
2.hjullager bak
3.krängninghämmare bak
4 handbromsfästet "grejjen" där bak hade rostat fast så jag måste byta ok.

nu undrar jag om ni har några tips om vart man kan få tag på bra å billiga såna här saker nånstans och gärna tips hur man kan fixa det enklast möjligt.. :?:

Mitt tips, att skriva en bättre topic. Topic ska vara tydligt relaterad till trådens innehåll, så man direkt ser om man kan hjälpa eller inte.
Nu har jag ändrat topic åt dig.

Mvh/
Addekarlsson
Moderator
av Bj_
har du mäjlighet så köp på biltema. alltid billigast! synd att de inte finns i umeå :S
av Mido
jo tack för snabbt svar och jag vet att dom e det men det ända av dom här sakerna jag har problem med som dom har är bromsoken..
av Bj_
mmm men dom brukar jara ganska kunniga där. annars kan du ställa frågorna på typ mekonomen. dom kanske kan svara på dina frågor. :roll:
Användarvisningsbild
av kallsund
Hjullager bak kan man ju med fördel köpa på Biltema. Ligger klart under priserna på Mekonomen mfl. Bytte på min och har inte haft några bekymmer än iaf. Har i och för sig bara kört ca 1000 mil med dom så det är ju svårt att sia om livslängden. Dock passar inte det lilla skruvhålet som används för att hålla bromskivan på plats, vilket gör att man får pilla lite extra när man byter däck, men det är inget större bekymmer.

Styrleder har dom väl oxå på biltema (eller har dom utgått?) Jag köpte till min där i vintras. Däremot sa killen på besiktningen att just Biltemas styrleder verkade lite undermåliga, så man kanske skall köpa iaf. dessa nån annanstans. (Ska bli "spännande" att se om min Biltema-styrled klarar nästa besiktning.)

mvh
Kalle
av Mido
jag har inte hittat varken hjullager eller styrleder där ,, men då vet jag att jag kanske ska köpa styrleden någon annanstans.. tack så mkt
Användarvisningsbild
av kallsund
Mido skrev:jag har inte hittat varken hjullager eller styrleder där ,, men då vet jag att jag kanske ska köpa styrleden någon annanstans.. tack så mkt
Hej igen.
Jag gick just in på deras hemsida (Tänkte att prylarna kanske utgått) och hittade både styrled (139 kr) och hjullager bak (399 kr). Hjullagret var i och för sig om man har ABS. Vet ej om det är standard på -94(?)

mvh
Kalle
:wink:
Användarvisningsbild
av Mr B
Jag har inte ABS på min -95:a... (En sak mindre som kan krångla...)
av Mido
okej tacvk så mkt men styrleden vet jag ej om jag ska köpa på biltema iofs. men tack så mycket. ja jag har abs iaf..
av VOLVOburniz
Har ABS på min Turbo -91a.. Kanske turbon har detta standard.
C20 D2 Bult till remskiva gått av

Nog inga problem men du behöver värma[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]