Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Andreotti
tänkte bara kolla av om någon vet ifall det är ett standard fel på 460 att bränslemätaren lägger av...varningslampan för "dags att tanka"tänder sig när bensinen börjar ta slut,men annars är den helt död.några teorier?
Användarvisningsbild
av jonny692
skojar du eller :shock:
av Bj_
har du en elektronisk mätare (färddator) eller är det en vanlig hederlig nålmätare?
Användarvisningsbild
av jonny692
ska inte lampan vara släckt om det e bensin på bilen och tändas när det e dax att tanka :shock:
av noggemannen
jonny692 skrev:ska inte lampan vara släckt om det e bensin på bilen och tändas när det e dax att tanka :shock:
vad är problemet? det var ju så han beskrev.
jag skulle tro att mätaren är sönder, den får signal från armaturen i tanken iaf, annars skulle inte reserv lampan lysa vid lite soppa kvar och slockna vid mycket soppa i tanken.
Användarvisningsbild
av Lilja
Har läst det nu ca 15 gånger och tror jag fattar. Du menar att nålen är helt död hela tiden men när bensinen börjar ta slut lyser lampan för dags att tanka? Så nålen är alltså felet och inte lampan?
Användarvisningsbild
av Volvo 144DL - 74
tankmätaren är ett standard fel på volvo:P
Användarvisningsbild
av Andreotti
japp...nålen är död men tanklampan funkar...ville veta om det kan vara tex ett jordfel i armaturen i tanken eller om det sitter i instrumentpanelen..det var min fråga
av Mido
Jag har nästan lika dant men min "dags att tanka"- lampa lyser hela tiden men jag tror att det beror på vart nålen står någonstans. när den kommer till en viss gräns så lyser väl den eller har jag helt fel?
av Jocke
Tjenare

Ja det stämmer min bränslemätare är också knasig
Ibland står nålen på full tank men lampan lyser heller så lyser lampan fast nålen står på tom tank.

Så du får göra som ja
Använd tripmätaren
C20 D2 Bult till remskiva gått av

Nog inga problem men du behöver värma[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Har en nissan micra k11 1998 som tappar kraft och […]

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]