- tis 18 sep 2007, 08:00
#133292
Hej
Jag frågar å en kollegas vägnar som har problem med sin 245 89 med B230F motor som dog och inte startar se'n. (han har bytt tändmodul på chans utan förbättring)
Jag har föreslagit att han kollar felkoder via diagnosuttaget, vilket han har provat, men får bara lysdisoden att tändas när knappen är nedtryckt det kommer inte ens 1-1-1. (varken i uttag 2 eller 6)
Vi provade nys på en 740 88B och han har kläm på tryckningarna.
Får man svar från två olika styrenheter (tändning & insprutning) eller är det bara en och var sitter den (dom) fysiskt?
Vi antar att om styrenhet är helkass får man inte några felkoder heller, hur vanligt är det?
Typiska skrotpriser och kompabilitet mellan olika modeller (vilka nummer skall man kolla?)
Tips mottages tacksamt!
Jag frågar å en kollegas vägnar som har problem med sin 245 89 med B230F motor som dog och inte startar se'n. (han har bytt tändmodul på chans utan förbättring)
Jag har föreslagit att han kollar felkoder via diagnosuttaget, vilket han har provat, men får bara lysdisoden att tändas när knappen är nedtryckt det kommer inte ens 1-1-1. (varken i uttag 2 eller 6)
Vi provade nys på en 740 88B och han har kläm på tryckningarna.
Får man svar från två olika styrenheter (tändning & insprutning) eller är det bara en och var sitter den (dom) fysiskt?
Vi antar att om styrenhet är helkass får man inte några felkoder heller, hur vanligt är det?
Typiska skrotpriser och kompabilitet mellan olika modeller (vilka nummer skall man kolla?)
Tips mottages tacksamt!
Senast redigerad av 1 TurboLeffe, redigerad totalt 0 gånger.