Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av magnaten
Hej!
Jag har en 460 GL 92:a 1,7 som helt plötsligt bara stannade. Ville ej starta så jag kollade gnistan på 2 tändstift som var OK samt kollade så att soppa kom från tanken OK. Sprutade in tändgas i luftrenaren inget hände sedan i en av cylindrana men inget hände!! Vad kan det vara då?? Kan avgasröret vara igensatt eller kan det vara någon vevaxelgivare som inte fungerar? Någon som har ett tips på vad man kan kolla vidare på?
Mvh
Magnus
Användarvisningsbild
av vetten
Svårt fall tror nästan att doktorn dog ?:-/ Nej men vevaxelgivare är en nog så bra gissning så kolla upp den :-O) MEN på dom här bilarna kan det uppträda dom mest underliga fel och ibland (oftast) så beror felet på ärgiga kontakter :cry: så mitt egentliga råd är att börja med att gör RENT ALLA kontakter som du kan hitta och böj gärna till stiften lite så att det blir bättre kontakt och lita inte på att ev. sprayer tar bort allt utan hjälp gärna till med en vass kniv och skrapa och kanske i ditt fall vevaxelgivaren :shock: för oftast är det dålig kontakt som orsakar felet :wink: själv lägger jag i efter rengöring på Volvos "Lågtemperaturfett" som ska motverka att fukt kommer in, kostar en femtilapp och är välinveserade pengar för det räcker till många kontakter och till sist glöm inte att kolla om centumkolet har fastnat eller att det kommit in olja i fördelaren :shock: mycket vanligt fel tyvärr :cry:

Jag skulle testat så stor som möjligt.

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]

Jag hade samma problem i min C30. Jag plockade is&[…]

Ja det har aldrig varit så mycket lekstuga […]