Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bilisten
mitt problem med att något drar ur batteriet fortsätter, kom ut en morgon så ville bilen inte starta (440-94) kollade batteriet fanns 13 volt i den men det räckte inte för startmotorn att gå i gång, mycket behöver den ?
hade tidigare kopplat ur tiduret till motorvärmeren för att se om den drog onormalt mycket ström, så nu plockade jag bort resten av det som fanns inkopplad på plus poolen på batteriet till motor värmaren och laddade upp bateriet till 14,5 V
Men bilen startade i alla fall inte, så jag testade med att sätta till baka motorvärmargejerna på pluspoolen på batteriet och då startade bilen utan problem mycket märkligt.
Användarvisningsbild
av Nexus
Är det en vanlig motorvärmare med tidstyrd start stopp???
Den startar ju aldrig utan att du kopplar in 220 i uttaget.
Jag hade tidur på min defa värmare och det var ensdast en kabel som gick till batteri +.
13V ska garanterat räcka för att dra runt starten.
av bilisten
vanlig motorvärmare med tidtyrd start/stopp, går en kabel till plus samt till en till minus vad gäller tiduret, sen är det en tjock stam som går till pluspolen som jag måste inkopplad för att bilen starta som går till motorvärmaren med en massa olika kablar inkopplade bl.a en 25 ampere säkring hur det är inkopplad vet jag ej genom att det var så när jag köpte bilen o förra ägaren har skyddad adress.
annars vad kan det vara hos start motorn som gör att ha inte går i gång i bland men när man laddar upp batteriet startar igång?
Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]

Jag hade samma problem i min C30. Jag plockade is&[…]

Ja det har aldrig varit så mycket lekstuga […]

..Nu borde ju läget vara ca 100 miljarder k[…]