Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bilisten
Hej

Har nyligen köpt en 440 GL -94 som jag är nöjd med men jag har en undran, enligt instruktionsboken ska man kunna öka och minska instrument belysningen under ratten med ett reglage men på min bil finns det inget reglage att reglera med, finns ett uttag men inget annat.
Belysningen är lite dålig så den skulle behöva höjas, hur gör jag?
av Bj_
är själva justeringen borta tro? i så fall är de bara att köpa en på skroten.
Användarvisningsbild
av Sparkz
Är det bara ett hål i kåpan? Kan reostaten ha ramlat in?
av bilisten
Nej uttaget finns men det ser som det aldrig har suttit någon "knapp" för justeringen, finns inga märken eller liknande av att det skulle ha sutti något där bara själva fördjupningen där justeringen knsppen skulle ha varit, skumt.
Användarvisningsbild
av vetten
Alla bilar hade inte reostat, vet inte varför, min -92:a hade det inte heller men det finns kablar och kontakt framdraget så om du hittar en på skroten är det bara att sätta dit och koppla in urtag finns ju bara att peta bort luckan :) Om instrumentbelysningen börjar att bli dålig så kan det vara så att det är nån lampa som är sönder och för att byta den/dom måste hela mätartavlan ut och när den ändå är ute så byter man samtliga lampor så att man slipper göra om hela proceduren igen :shock:
DRL problem

Hej tack för svar. Hur menar du, att det &au[…]

Dom uppdaterar inte per automatik på dessa[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Om du hittar dessa navkapslar från 240 s&ari[…]

Den "vanliga" facelift-grillen har kroma[…]