Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

jag har hittat ett okänt kontaktstycke på min b20F som hänger alldeles framför fläkten. den kommer ut ur en kabelhärva vid huvlåset och jag hittar ingen kontakt som den kan sitta i... blir jävligt fundersam. finns det någon som har en aning om var den ska?
av noggemannen
nej jag har samma på min.
av buz.zuppe
sitter lite såna här kontaker överallt om jag inte minns fel.

gör det på min B18EP/FP . dessa kontaker är för felkodsläsning.

om någon annan har nåt och lägga till så är det okej.
av Bj_
har funderat på om den ska vara för felsäkning.men om den ska vara för felsökning ska det inte vara mer än 2 stift då? det känns som att den borde sitta lite säkrare för som den sitter nu hänger den rakt ner i kylfläkten och det anser jag inte vara så bra...
av buz.zuppe
Okej.

Går bilen utan att kontakten är inkopplad? (om ja så är den nog inte allt för viktigt)

har du möjlighet och fixa bild på själva kontakten? så kan jag kolla på min motor.
av Bj_
kan fixa bild till efter helgen....den går jävligt dåligt som den går nu!
av buz.zuppe
okej. väntar tills du har en bild så ska det nog lösa sig.
Användarvisningsbild
av _lucifer_
Kan bara säga att morsan har nått liknande på sin bil (440 DL -92, 1,8 tror jag)... men är så förbannat less på den bilen så jag hoppas den brinner upp snart ;)
Är nog inget viktigt, men skulle vara kul att veta vad det är för nån kontakt.
Användarvisningsbild
av boostofta
Finns många sånna kontakter, kan vara till AC, men att din bil inte har det. Brukar vara extra utrustning som inte är monterad.
av Bj_
jamen jag har ac (som fungerar :) ) jag tror det är att volvo använt samma kabelhärva till flera modeller därför finns det fler uttag än vad som behövs. men det knasiga är att det ligger ström i kontaktstycket när man slår på tändningen...

Jag hade samma problem i min C30. Jag plockade is&[…]

Ja det har aldrig varit så mycket lekstuga […]

..Nu borde ju läget vara ca 100 miljarder k[…]

OM RYSSEN KOMMER

… ”aldrig försökte” =[…]