Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bj_
jag blir tokig! min 440 -94 (b20F) vill inte alls sammarbeta med mig! den går ryckigt (typ 3 cyl.) och orkar ingte något, förutom när jag backar eller håller full gas på ettan.har bytt tändkablar,fördelarlock, rotor, tändstiften ser bra ut (nästan nya) har kollat utan katten och det är sam att jag upplever att den går lite bättre men inte är det mycke.. får inga felkoder heller, har tidigare fått på lufttempgivare som jag bytta och spjällägesgivare som verkar hel. finns det någon som har något tips? tacksam för allt...
av noggemannen
fullgas på ettan? ajabaja!

sen kan det vara bra att låna en komp provare om du inte har en egen, och testa kompen i varje cylinder.
av Bj_
joo men man kan ju inte hålla fullt hela tiden :) men varför går den bra när jag backar om den har dålig komp på ngn cylinder?
Användarvisningsbild
av vetten
Det kan vara en sån enkel sak att du har dålig jord nånstans för motorn vrider ju sej åt olika håll när du backar eller kör framåt, kan ju också vara någon annan sladd som inte sitter riktigt så att kontakten blir dålig när du kör framåt, bara en liten tanke som jag fick men värd att kolla upp

vetten
Användarvisningsbild
av Mr B
Bytt bränslefilter på sista tiden?
av Bj_
jadu vetten det är en mycket trolig teori. tack för tipset :) får nog ta o kolla lite på jordkablarna.

vet inte hur det är med bränslefiltret, har nyss köpt bilen, men ja skulle tro att det inte är bytt på ganska länge :s
av Bj_
äntligen vet jag vad som var fel :) kontakterna till spridarna var dåliga. stiften var utfläkta.
gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]

Däck dimensioner

15 tums 65or har mindre diameter än 17 tums 4[…]

Hej Har en v70 från 04/05 som värkar ha[…]

Batteritillverkning är uppenbarligen inte rik[…]