- mån 22 apr 2024, 17:24
#1576726
Eftersom den efterlängtade våren dröjer kan man inte stå ute och meka, men ifall du kan åka inomhus får du väl ta och undersöka saken. Lyft locket (två skruv) och dra ur inkråmet (växel och kontaktbleck osv) så att du kan köra motorn utan själva torkarna. Med hörseln kommer man ju långt. Är problemet på insidan, alltså vad gäller sjävla drivningen av mekanismen, blir det att riva mer för att komma åt inne i kupén. Motorn lossas inifrån om du måste ta bort den, alltså släpps loss från mekanismen. Är själva motorn problemet byter du den mot en beg eller om "bara" magneterna är lösa därinne går det att ta isär och limma. Men det arbetet känns möjligen som lite för mycket chansartat. En motor har lagringar som även på en liten torkarmotor kommer att ta slut. Vet inte om det var svar på frågan?
2451993 B230F/M47