- tis 29 maj 2007, 18:02
#107646
Tjenare!
Har en Volvo 460 -94 med 110hk-motorn (B20F om jag inte minns fel) som reservdelsbil. Denna ska ge lite reservdelar till min andra Volvo 460 -92 med 101hk-motorn(B18nånting, 1,7l insprutning). Grejen jag vill ta(eller som jag behöver hjälp med, ska lensa bilen i övrigt, -94an ska till skroten) är tändningslåset. Hur tar man enklast lös tändningslåset?
Jag har tagit lös hela alltet runt omkring, men själv kolven sitter ju ganska fint i rattstången, ser dock ut som om låset sitter fast i några specialskruvar jag aldrig sett förut, stämmer det? Anledningen till att jag vill ha lös skiten är för att låset i den andra har dött totalt och vägrar vridas runt.
Känns lite skamligt att köra tjuvkopplat på min -92a :D
btw, är det nån som behöver nåt till en 460 i umeåtrakten så äre bara att pma :roll:
Har en Volvo 460 -94 med 110hk-motorn (B20F om jag inte minns fel) som reservdelsbil. Denna ska ge lite reservdelar till min andra Volvo 460 -92 med 101hk-motorn(B18nånting, 1,7l insprutning). Grejen jag vill ta(eller som jag behöver hjälp med, ska lensa bilen i övrigt, -94an ska till skroten) är tändningslåset. Hur tar man enklast lös tändningslåset?
Jag har tagit lös hela alltet runt omkring, men själv kolven sitter ju ganska fint i rattstången, ser dock ut som om låset sitter fast i några specialskruvar jag aldrig sett förut, stämmer det? Anledningen till att jag vill ha lös skiten är för att låset i den andra har dött totalt och vägrar vridas runt.
Känns lite skamligt att köra tjuvkopplat på min -92a :D
btw, är det nån som behöver nåt till en 460 i umeåtrakten så äre bara att pma :roll: