Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av franco
Har en 460 Turbo -90 b18ft, problemet är att efter en stunds körning så börjar tomgången ligga på 1300-1400 rpm...skitjobbigt...men när jag startar motorn när den varit kall så ligger den på ca 700-800 rpm...helt perfekt alltså....har rengjort kontakterna på tomgångsregulatorn, luftmassemätaren och och gasspjällhuset...men problemet kvarstår....
Användarvisningsbild
av vetten
Har du gjort rent tomgångsregulatorn inuti också? Ta loss den från bilen sen ställer du den "uppochner" i en burk med T-röd, bensin eller annat lämpligt medel som löser upp skiten som ofta brukar samlas därinne, du ställer alltså ner den i burken med den del där slangarna ansluts nedåt, jag brukar låta den stå så några timmar och sen använder jag en liten pensel att borsta ren sliden så att den blir ren, man brukar kunna röra den så att man kommer år runt om sen blåser jag rent den och smörjer in den med typ. 5-56. Ganska vanligt fel att dom kärvar.

vetten

Eller en fördel? Då är det ju led[…]

ABS ring/sensorring

Felkoden ABS-C003A07 tyder ju vanligtvis på […]

Jag kopplade in å körde testen för[…]

Tar man bort skatterna får man mer öve[…]