Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jhallberg
Hallo .. En vacker sommar dag när ja kom trallandes till bilen och försökte starta den så va batteriet helt utsuget. så jag satte det på laddning . Sen satte jag i de i gammle herken och starta bilen lät den stå på tomgång ungefär en kvart . sedan dog den bara .. Så jag ladda batteriet igen . och bilen starta igen . så stängde jag av den och den starta . sen skulle ja prova igen .. då starta den inte längre :S och nu vet ja inte riktigt va som är problemet . om jag ska byta batteri eller vad det beror på . skulle vara glad om någon kan svara =). MVH
Användarvisningsbild
av #27
Frågan är om den laddar?? (bör ligga på 13,5v)

Kan vara batteriet som är dåligt..
av Rådlös
En voltmeter över batteripolerna ger besked,
Men om det är ett lite sporadiskt fel med dålig laddning, kan man köpa en cigarettändarplugg och koppla till voltmetern. Då har man koll även när man kör. Den kostar några tior på OK, Clas Ohlson, Biltema etc. etc.
av jhallberg
Okej.. hm ska prova med voltmeter idag har en i bilen fast icke kopplad .
har en fråga till .. om tank mätarn e trasig kan den visa att de finns benna i bilen fast det icke finns?
Användarvisningsbild
av Volvo 144DL - 74
troligtvis så har du ett taskigt batteri eller en taskig generator... kanske båda två...

Men om du lämnar bilen avstängd ett tag med laddat batteri laddar batteriet ur själv?
Användarvisningsbild
av Caffis
Kanche någon diod ??? mät.
av jhallberg
Hm det som var själv problemet som gjorde att den inte starta var att någon hade "råkat" rycka ur en sockerbit .. till bränslepumpen .. Men jag undrar fortfarande varför batteriet sög ur .. Har laddat de nu över natten så ja ska sätta i de om en stund så får vi se om de drar ur ..

Eller en fördel? Då är det ju led[…]

ABS ring/sensorring

Felkoden ABS-C003A07 tyder ju vanligtvis på […]

Jag kopplade in å körde testen för[…]

Tar man bort skatterna får man mer öve[…]