- ons 09 maj 2007, 21:53
Hej
Besiktigade 240n i går, den gick igenom utan anmärkning.
Men sen när jag skulle köra ut, så ville den inte gå igång. :evil:
Bilen rullades ut på parkeringen, väntade en kvart typ, sen så startade den igen.
Killen på besiktningen sa att det var ett vanligt problem bland 740 (b23)
Och att det var nåt relä till insprutningen som glappade.
Det här har hänt förut för mig men då brydde man sig itne, man lät den stå tills den gick igång. Men det här var ju rent skämmigt..
Man kanske inte vill råka ut för att den itne skulle gå igång igen om man fick kärringstopp eller liknande bara för att det inte funkar som de ska..
Är det som han sa på besiktningen?
Eller kan det vara nå annat?
För när man drar runt motorn när den är på de humöret så kommer det inge soppa till spridarna..
Hjälp uppskattas :)
Besiktigade 240n i går, den gick igenom utan anmärkning.
Men sen när jag skulle köra ut, så ville den inte gå igång. :evil:
Bilen rullades ut på parkeringen, väntade en kvart typ, sen så startade den igen.
Killen på besiktningen sa att det var ett vanligt problem bland 740 (b23)
Och att det var nåt relä till insprutningen som glappade.
Det här har hänt förut för mig men då brydde man sig itne, man lät den stå tills den gick igång. Men det här var ju rent skämmigt..
Man kanske inte vill råka ut för att den itne skulle gå igång igen om man fick kärringstopp eller liknande bara för att det inte funkar som de ska..
Är det som han sa på besiktningen?
Eller kan det vara nå annat?
För när man drar runt motorn när den är på de humöret så kommer det inge soppa till spridarna..
Hjälp uppskattas :)
244DL -77, Polaris supersport 550 -01, Ockelbo 600-1 -75, Polaris switchback 600 -05, Mitsubishi Galant Tdi -95, Yamaha TDR 125 -99,