Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av TioTusenKRBil
#1522639
Ska du byta till polybussning där måste du (så vitt jag vet) behålla originalhöljet ändå så i sånna fall är det bara gummi du ska ha sönder/bli av med. Metallen kan annars snittas med tigersåg efter att man fått ut cylinder och gummi, för att sedan knackas ut med hammare och kil. Den sitter inte så farligt men är inte lättast att byta.
av S80_140HK
#1522690
Det går att byta dom utan press, bytte mina med hjälp av ett skruvstäd och lite våld. Men visst, press underlättar mycket ;-)
av Wille100
#1522696
Okej, det är inte polybussning jag har köpt så att få bort den kan inte vara något problem då, ska försöka knacka den nya på plats försiktigt!

Det har jag haft i många år då d[…]

Vad har vi lärt oss idag? Jo, byt batteri i n[…]

Hastighetsgivare 240

Hej, jag har en opel kadett med 240 1031 bakaxel -[…]

Hej, Jag har en Volvo S60 2011 D3 som jag fick pro[…]