Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av christer440
Min 440 1995 knarrar lite för mycket nuförtiden. Det låter typ från överallt, tycks vara från båda sidor, bakifrån. Märks mest när man kör långsamt, knarr knarr knarr knarr. Äver då jag vrider på ratten knarrar den liknande. Kan det vara nåt med fjädringen? Först brydde jag mig inte så värst om mig, men det har börjat harma lite och borde nog inte vara så knarrigt :???:
av noggemannen
kan nog vara spindelleden som är dålig, så är fallet med min bil, värst är det om bilen nyligen varit upphissad, då knakar det riktigt mycket när man svänger :/
Användarvisningsbild
av jonny692
tror det kan vara krängningshämmarstagen(tror dom heter så)dom sitter bakom fjäderbenen.brorsans 850 knarrade så han sprutade in massa fett i kullederna och då slutade det.min knarrar oxå så jag ska göra detsamma imorgon.mitt och hans knarr kommer där framme när man svänger kraftigt.

det funkade!
Senast redigerad av 1 jonny692, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Lazydogmic
knarrar bak?
bakaxelns hjälparm som är fäst i karossen framfär bakhjulen kan knarra mellan bussning och chassi
bara att lägga sig på marken och spraya tex 5-56 upp på bussningen
på en kompis 440 hördes det ljudet när man gungade bilen (ev öppna dörren och stå på tröskeln och gunga)
av anelar
På min 460 var det krängningshämmarstagens kulleder som knarrade. Riktigt kul fel då den var tyst på vinter men knarrade rejält varma sommardagar. Tryckte in fett i leden och problemet försvann.
av christer440
Ja precis så var det på min. Det fixade det på en serviceplats när det kollade lite grejer. Men det kan vara bra och veta var man skall spraya i framtiden. Kan nån möjligen ta en bild på var exakt lederna sitter?
Xc60 MY26 Kylt handsfack

Jag såg att @theodorkalin hade gjort det p&a[…]

AC problem V70 2016 D3

Hej, Jag har typ inget spel se bild, men jag har m[…]

Det sitter inget filter, bara en sil inuti tanken.[…]

Däck dimensioner

Genomslagsgummi, nja men ena plattan eller va man […]