Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Brainy
Hejsan!

Bytte förra sommaren bromsbelägg m.m på samtliga bromsar (trumbromsar i bak) sedan dess har vänster bak gnisslat så fort man bromsar, speciellt vid lösare inbromsningar.
Trodde detta skulle avhjälpas när de körts in men när jag 300mil senare körde in den i garaget i höstas så var det fortfarande inte avhjälpt, några idéer?
/Anders
Användarvisningsbild
av Anette
:???:
Har liknande problem. Bromsar precis bytta och vrider man på hjulet så tar det emot halva varvet. Skall precis gå ut ock kolla monteringen av bromsarna på den sidan för jag misstänker att det är något med självjusteringsmekanismen, att jag spände ut den på något sätt.

Andra förslaget är att trumman är oval, vilket skulle kunna förklara mitt problem med syrsor, alltså inte gnissel hela tiden utan sch sch sch snabbare ju snabbare jag kör.

Tredje förslaget är att beläggen inte går tillbaka efter att du (jag) bromsat. Varför? Undrar om det bara är hjulcylindern då... tar gärna emot fler tips!

Anette

Eller en fördel? Då är det ju led[…]

ABS ring/sensorring

Felkoden ABS-C003A07 tyder ju vanligtvis på […]

Jag kopplade in å körde testen för[…]

Tar man bort skatterna får man mer öve[…]