Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av T5R
Min polare från Finland ska sälja denna gamla finska militär 245:a

Bild

Den är fabrikstrimmad med 155Hk och har AC elhissar och massa special utrustning.

Priset 200 Euro.
Ska jag köpa den verkar vara cool!

Mvh Andreas
Användarvisningsbild
av Hilmer
Bilen är ju unik på sitt sätt, priset verkar rätt men frågan är om man kan regga in den här!?
av T5R
Tror du att de kan va så svårt?
Kan man inte köra den "finsk" reggad?
av Arne
Inte ska det vara nåt problem att regga in den från ett EU land till ett annat EU land.
Användarvisningsbild
av JockeNydahl
Men den stora frågan är: Va fan ska du med den till? :lol:
Användarvisningsbild
av Caffis
Perrkilää.... eller va det heter?? köra hem matvarorna så klart. Säga vad man vill men dom kan fixa till det mesta dom där finnarna... Zizu Helt godkänd. lite annat än våra tönt 240is vi hadde. Orka inget fastande överallt Den där kan man ju välata träd med om man har lust.
av Ragnarpe
Andreas, varför köpa den här bilen och hålla på med registreringskostnader och besiktning här i Sverige? Det enda som skiljer den mot en vanlig svensk 240 är det kraftiga rundjärnet i fronten. Kolla närmre på bilden så är den inte ett dugg bättre än nån annan 240, rost i framkanten av motorhuv, rost i hjulhuskanter, ingen list runt framrutan, ser "sunkig" ut i bakvagnen m.m. m.m. Dessutom AC på en så pass gammal bil det är oftast bara till besvär.
Du kommer också snabbt att tröttna på bilens utseende.
Men visst 200 euro + ett antal tusenlappar för att få den körbar här i Sverige....
av Amazon
Bara o tjanga sen har du en något udda bil
Användarvisningsbild
av Janne3
skulle den va reggad här skulle ja kunna hosta upp 500 E för den
skulle kunna hatt den som pelletsföråd till garaget mm
Användarvisningsbild
av Busta_Hymen
Klart du ska köpa den, den var ju skitgrym! =)

Eller en fördel? Då är det ju led[…]

ABS ring/sensorring

Felkoden ABS-C003A07 tyder ju vanligtvis på […]

Jag kopplade in å körde testen för[…]

Tar man bort skatterna får man mer öve[…]