Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av enwall240
Min 240 -90 med B230F går normalt som en klocka. Efter ha stått en vecka så startade den normalt men dog direkt efter två sekunder. Sedan var den helt död - startmotorn snurrar men tänder inte. Bärgaren trodde på glappkontakt i någon säkring eller relä. Kamrem OK. Fördelare OK. Säkringar hela. Vad tror ni det kan vara?
av Cutlass
Har du kollat kabeln till tändspolen? Jag råkade ut för samma sak förra veckan och då var det den rackarn som hoppat loss.

Cutlass
av erikeriksson
Har du kollat säkringen till bensinpumpen, inte för att den går sönder utan därför att det oxiderar i hållaren. Den säkringen sitter för sig själv ovanför vänster hjulhus under motorhuven.
Användarvisningsbild
av JockeNydahl
Går soppapumpen överhuvudtaget? Kan ju vara den som gett upp helt enkelt!
av enwall240
Tack för tipsen! Men felet var större än så. Styrenheten ("databoxen") hade gått sönder orsakat av störningar från bränslepumpsrelät. En dyr historia! "- Det har vi varit med om tidigare" sade teknikern på Volvo i Alvik. Svänghjulsgivaren och luftmängdsmätaren var dock felfria.
P0171

Hej! V50 2,4 2005 Jag har fått felkoden P017[…]

Grå kanske är bättre, bara fä[…]

Är det en volvofälg?

Volvo v60 t3

Hej Idag hände någonting riktigt konsti[…]